Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Robot KittyBot na stacji Shell


Fot. Shell

Shell wprowadził pierwsze w Europie roboty na stacji paliw

 

Od 22 grudnia br. na stacji paliw Shell we Wrześni dostępne są dwa innowacyjne roboty jeżdżące. BellaBot dostarcza zamówione produkty z oferty gastronomicznej bezpośrednio do stolika. Z kolei KittyBot informuje o aktualnie trwających akcjach promocyjnych. Oba roboty są wyposażone w czujniki 3D oraz nowe modułowe podwozia i poruszają się z 0,5-sekundową, natychmiastową reakcją na ewentualne przeszkody. Są to pierwsze tego typu urządzenia, które zostały zastosowane na stacji paliw w Europie.

 

BellaBot zapewnia sprawną obsługę klientów poprzez dowożenie zamówionych posiłków. Robot powiadamia głosowo o swoim przyjeździe, wraz z informacją o numerze stolika, a za pomocą migających światełek na tacy zachęca gości do podniesienia dania. Może dowieźć jednocześnie zamówienie dla czterech klientów, zatrzymać się pod dowolnym kątem i oddalić, gdy tylko napotka przeszkody. Wyposażony jest w multimodalne funkcje interakcji głosowych Al, świetlnych czy dotykowych.

 

Obszarem pracy robota KittyBot jest głównie część sklepowa na stacji paliw Shell we Wrześni. Urządzenie wita klientów i informuje ich o obecnie trwających akcjach promocyjnych oraz zachęca do skorzystania z części gastronomicznej, może do niej także pokierować.

 

– Kolejny raz w tym roku jako Shell Polska uruchamiamy pionierskie rozwiązanie na polskim rynku, tym razem w kontekście oferty pozapaliwowej. W październiku br. uruchomiliśmy stacje szybkiego ładowania Shell-IONITY, obecnie wprowadzamy opcję zautomatyzowanej dostawy zamówień do stolika na stacjach bistro. Jest to unikatowa propozycja dla klientów, nie tylko w skali Polski, lecz także Europy. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu jeszcze bardziej podniesiemy jakość obsługi, odpowiemy na oczekiwania klientów i uatrakcyjnimy ich pobyt na naszej stacji – mówi Monika Kielak-Łokietek, dyrektorka działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej w Shell Polska, i dodaje – Warto zauważyć, że dotychczas zamawiane produkty w strefie bistro na stacji we Wrześni były odbierane przez klientów osobiście, a akcje promocyjne wyświetlane na monitorach LCD, dlatego nowe rozwiązanie to ważny krok w kierunku udogodnień dla naszych klientów i jednocześnie wsparcia dla pracowników stacji. Jestem ogromnie dumna z mojego zespołu, który nieustannie i z sukcesem pracuje nad innowacjami w naszej ofercie.

 

Zarówno BellaBot, jak i KittyBot są zasilane zieloną energią, pochodzącą z zasobów stacji. Oba roboty przeszły testy wytrzymałościowe w zakresie dystansu, który mogą pokonać. Ładowanie ich przez 4,5-godziny pozwala na użytkowanie przez 1-2 dni. Do poruszania się po przestrzeni stacji oba roboty wykorzystują rozwiązanie nawigacyjne SLAM (Simultaneous Localisation and Mapping), dzięki czemu wykonują swoje zadania przy minimalnym udziale człowieka.

Źródło: Shell

Zobacz też:


Czy roboty przewyższają koszty zatrudnienia?
Dlaczego pasta lutownicza często sprawia problemy techniczne?
Grupa RENEX na stoisku Yamaha podczas targów MOTEK 2024
Sztuczne oko zrewolucjonizuje widzenie robotów
Stwórz przedsiębiorstwo przyszłości z naszym audytem technologicznym – wywiad z MultiProjekt Automatyka
Chwytak do automatycznego zbierania jabłek
Dofinansowanie na robotyzację i cyfryzację przedsiębiorstw
Robot wspierający rehabilitację pacjentów
Zautomatyzowany robot inicjuje nowe badania genetyczne